Sisällön tarjoaa Blogger.
perjantai 21. joulukuuta 2012

Autoviihde.com

Autoviihde.com - tuo näppärä pikku pirulainen....


Aikaisemmin: Tilasimme avopuolisoni kanssa hänen veljelleen ns. amispopit hänen autoonsa kyseisestä palvelusta. Näppärällä pakettikoneella saatiin juuri ne mitä tarvittiin ja toimitus oli nopeaa. Olimme erittäin positiivisesti yllättyneitä palvelun nopeudesta.



Nyt: Tilasin kyseiseltä lafkalta itselleni 1)Automankan 2)Automankan 2DIN sovittimen 3)Automankan johtoadapterin jotta saisin asennuksesta täydellisen. Tilauksen yhteisarvo oli vähän päälle 300eur. Kuten viimeksikin, tilaus oli vaivatonta ja tavarat tulivat nopeasti ja asiallisesti. Iloisena miehenä ja räpeltäjänä asensin "hifit" autoon ja nautin elämästä. Rattiviiksi toimii, saatananmoinen strobotus mankasta ja musa pauhaa niin ettei auton ääniä kuulu.

Seuraavana päivänä lähdettiin töihin ja totesin viiksen olevan epäkunnossa. V-käyrän nousu MAX asentoon oli väistämätön ja manasin halvat johtoadapterit alimpaan helvettiin. Otin myöskin myyjään yhteyttä sähköpostitse:


Moro,


Tuossa innoissani kävin asennushommiin ja huomasin, että ilmeisesti olisi pitänyt tilata CAN-BUS mallinen. Tilasin tuon 9200021 mutta taidan tarvita 9200023. Onko noilla oikeasti mitään eroa käytännön tekemisissä?


Fakra conn. - incl. speedpulse, illumin., rev. gear 


Noista ei ole meikäläisen käytössä mitään virkaa, mutta vaikuttaako toimivuuteen?


http://www.autoviihde.com/9200021-rattiadapteri-ford.html

http://www.autoviihde.com/9200023-rattiadapteri-ford.html

Seuraavaksi rupesinkin selvittämään mitä tuossa kaapelissa olisi oikesti eroa ja onko tuolla CAN-BUS mitään tekemistä sen itse viiksen kanssa. Autoista kun on kyse niin mitään standardia oli turha kuvitella. Jos jollain on tähän tarkkaa tietoa niin olkaapa hyvä ja kertokaa :)
Googlettelun jälkeen en löytänyt mitään tietoa tuosta asiasta vaan jokaisessa CAN-BUS -jutussa viitattiin juurikin noiden kyseisten arvojen löytymiseen. Päätin jo pienessä mielessä, että laite on rikki tai johto vähän vinossa. Odottelin kuumeisesti myyjän vastausta ja sieltähän se tulikin. 


Myyjä halusi lisätiedot autosta ja ne annettuani hän kertoi ettei ostamani malli sovi minun autooni. Epäilin edelleen vahvasti tätä, mutta annoin viisaamman voittaa - eihän minulla ole autohifeistä mitään oikeaa kokemusta.

Kyllä oikea johto autoosi on 9200023. Näissä johtosarjoissa on erit CAN-ohjaukset bokseissa joten tämä vanhempi 9200021 ei ymmärrä uudemman Mondeon väylää. 


Rahtikustannuksien hinnalla (20€) voimme vaihdon tehdä.


Laitanko sinulle palautus osoitteen?


20€ ..... mistä helvetistä tuo 20€ tulee? Noh, en jaksanut ruveta ihmettelemään asiaa vaan päätin maksaa sen kiltisti ja pyysin osoitteen.


Hei,
Voit lähettää tuotteen meille tarkistettavaksi.


1. Ole hyvä ja varmista, että tuote täyttääasiakaspalautuksen ehdot ja noudata alla olevan linkin ohjeitahttp://tuki.autoviihde.com/solution/categories/5001/folders/10328


2. ToimitusosoiteAutoviihde FinlandVasaratie 290410 Oulu


Johtosarja, kun saapuu meille ja jos kaikki on kunnossa niin tekasen sinulle tästä sitten laskun. Laskun maksettuasi toimitamme uuden kaapelin sinulle.


Hetkones - varmista asiakaspalautuksen ehdot ..... ja mitäs helvettiä - lähettää kun on tarkistanut ja lähettänyt laskun minulle. Alkoi vähän sapettamaan touhu jotenka päätin vähän katsoa mistä myyjä on tehty.


Moro,


Ootas ku mä nyt mietin hetken...


1. lähetän sulle paketin (1-4 päivää)

2. sitten kun paketti on siellä niin sä lähetät laskun 20eur (1-4 päivää)
3. kun mä olen maksanut laskun niin sä lähetät kaapelin (1-4 päivää)
Aikaa mennyt 3-12 arkipäivää ja rahaa extra 20eur. 


Mites jos tekisinkin näin:


1. tilaan uuden kaapelin (1-4 päivää)

2. palautan vanhan kaapelin asiakaspalautuksena 0eur
Aikaa mennyt 1-4 arkipäivää ja rahaa extra 8eur (uuden tuotteen postitus).


Eihän kukaan täysjärkinen ihminen suostu myyjän ehdottamaan menetelmään? Vai olenka vain liian vaativa? Noh, naureskelin asialle vielä matkalla kotiin ja päätin katsoa kyseisen ongelman aiheuttavaa palikkaa. Sterkat irti, kaapelien kiinnityksen tarkistus, testaus, takasinlaitto, testaus, testaus, testaus...... kaikki toimii kuin pitääkin. Eli vika oli vaan johtojen kiinnityksessä. Mikäli joku joskus on asentanut noita 1-2DIN originaalien paikalle niin tietää, että kaapelit ovat vähä "riskialttiita" toimivuudelle enemmän tai vähemmän. Myyjäkin  vastaili:


Hei,
Onko kaapeli täysin uutta vastaavassa kunnossa? Liittimiä ei ole katkottu tms.?


Mites helvetissä tämä nyt liittyy mihinkään edellisessä viestissä olevaan asiaan. Kuten ehkä toiset huomasivatkin, en missään vaiheessa kieltänyt tai myöntänyt ettenkö olisi jo käyttänyt kyseistä kaapelia (ts. 14 päivän palautusoikeus on pois kuvioista). Osasyynä myös tuon 20€ nielemiseen oli juurikin tässä - olen käyttänyt tuotetta jotenka suostun kyllä maksamaan kulut, jos vaihto onnistuu ripeästi. 


En ole vielä keksinyt mitään mitä vastaisin myyjälle .... ehkä sitä voisi linkittää tämän blogin? Tuote edelleen kiinni autossa, toimivana. Laadultaan ei päätään huimaa (kun mitään näkyvää kaapelia ei ollut irti eikä heikosti kiinni) tuo viiksen ja sterkan välissä oleva palikka, mutta halvalla sai. Samaan ääneen voisin sanoa, että tuo Connects2 Focus MK2 2DIN faceplate on ulospäin näkyvää muoviosaa lukuunottamatta käyttökelvoton. Suosittelen ostamaan Pioneerin ihan omat kilkuttimet niin pääsee helpoimmalla.


Myyjähän ei ole tässä kohtaa tehnyt mitään väärää - eikä tekstin tarkoitus ole mustamaalata autoviihde.com :in toimintaa. Tässä on kyse vaan mitenkä asiat voidaan hoitaa asiakkaan näkökulmasta helpoiten ja vaivattomin :). Pienillä asioilla saa asiakaskunnastaan huomattavasti laajemman ja puskaradio liikkuu, kun jaksaa vaan kiinnittää huomiota pieniin asioihin. 

6 kommenttia:

Pärinää kirjoitti...

Aika useinhan se tahtoo mennä juuri näin, että mikäli tilauksesta ei ole valittamista, niin homma toimii kuin junan vessa. Ongelmat tulevatkin sitten siinä vaiheessa, jos tilausta tarvitsee muuttaa tai tuoteita palautella.

Moni kotimainen firma voisi ottaa mallia noiden isojen ulkomaalaisten lafkojen toiminnasta, esimerkiksi Amazonilta tuntuu saavan aivan uskomattoman hyvää asiakaspalvelua. Viottuneita tuotteita vaihdetaan suht vaivattomasti ja palautus sekä uudelleentoimitus hoidetaan veloituksetta kellon tarkasti. Ottavatpahan vastuuta jopa kadonneista paketeista yms.

Anonyymi kirjoitti...

Moro

Olet siis itse tilannut osat kysymättä myyjältä tai turvautumatta heidän ammattitaitoon. Olet asentanut tuotteen (ottanut käyttöön) ja todennut, että hupsista tämähän onkin väärä osa. Tässä vaiheessa kuluttajansuojan mukainen palautusoikeus ei ole voimassa koska tuote on otettu käyttöön.

Sitten kun myyjä kysyy lisätietoa luultavasti ajatuksena, että voitaisiinko tuo tuote vielä ottaa normaalina asiakaspalautuksena kuluitta takaisin niin kirjoittelet siitä blogiin, että mitäs helvettiä tämä nyt liittyy mihinkään etc.

Mietipä asiaa jos olisit itse myyjä... Entä jos ensi kerralla soitat myymälään ja pyydät malliin X sopivan johtosarjan. Mikäli myyjä lähettää vahingossa väärän niin asiahan olisi luultavasti silloin täysin toisenalainen.

Mietipä asiaa muutaman kerran niin ehkä se avautuu sinullekin.

Unknown kirjoitti...

Hyvä Anonyymi,

Paska palvelu koskikin lähinnä tuota palvelun nopeutta ja vaikeutta. Kuten kirjoitinkin, niin olisin ilomielin (toki harmittaa, kun itse tilasi väärän kaapelin) 20eur kaapelin vaihdosta, mutta en odottaisi 2 viikkoa sen lisäksi. Mikäli myyjä olisi lähettänyt 20eur saatuaan tai heti kaapelin niin tilanne olisi ollut aivan toinen ja todennäköisesti olisin mennytkin tällä vaihtoehdolla.

Tuo "asiakapalautus"-ohjeen linkkaaminen on vähän outo koska siellä puhutaan mm. avaamattomasta paketista, asiakkaalle kuluttomuudesta palautuksesta yms. jotka eivät tapaukseen liity. Toki, jos tämä otettaisiin asiakaspalautuksena, eli tuote olisi vahingoittumaton ja korkkaamaton niin silloinhan palautuksen pitäisi olla ilmainen ja uuden tuotteen kulut 8eur. Eli tässä kohtaa alkaa tulemaan ristiriitaa aika pahasti touhuun. Tässä on myöskin se syy miksi kirjoitan asiasta. Myyjällä mielestäni levisi vähän pakka käsistä.

Autoviihde.com ei suinkaan ole toimittanut ALA-ARVOISTA JA NAURETTAVAA palvelua, vaan ainostaan kompastunut asiakapalautuksen monimuotoisuudessa. Sivuston ole tarkoitus mollata kauppoja - ihan samalla tavalla arvostella itseäni vaikeana kuluttajana!

Ymmärrän kyllä myyjän varovaisuuden, koska ilmeisesti verkkokauppoihin kohdistuu nykypäivinä mitä oudoimpiä huijausyrityksiä. Kuitenkaan liikavarovaisuus ei saisi maksaa asiakkaalle asiakaspalvelun laadussa. Ei ainakaan minun mielestäni.

Mietin myöskin asiaa myyjän kannalta ja myyjänä olisin ensimmäisenä halunut tietää onko tuotteen pakkaus avattu ja onko itse tuotetta käytetty sekä onko tuote ns. vahingoittumaton. Myyjä teki tämän viimeisenä....

Unknown kirjoitti...

Itsellä sama ongelma. Laskuttavat aivan tajuttomia summia asiakkaalta tilaukseen nähden. En kyllä suosittele kyseistä puljua kenellekkään. Todella ikävällä tavalla palvelevat asiakkaita.

Unknown kirjoitti...

Vähän korjaan itseäni. Laskuttavat asiakasta palautuksesta aivan tajuttomasti. Minun tapauksessani tuo 20e ei riitä..

madenyakel kirjoitti...

Best Free ecosport titanium models - Titanium-Art
Free ecosport titanium titanium properties models. Our titanium models offer titanium trim hair cutter reviews a fantastic titanium white dominus price set winnerwell titanium stove of premium elements and are designed to meet the demands titanium properties of today's gamers.